Як НЕ ТРЕБА вчити дітей читати. Основні помилки педагогічного процесу
Часто батьки, прагнучи навчити дітей читати якомога раніше, припускаються деяких
помилок. А потім розчаровуються, що результати зовсім інші, ніж ті, на які вони сподівалися.
Розповімо вам про те, чого НЕ ТРЕБА робити в цьому важливому процесі.
1. Не починайте навчати дитину читати, якщо вона ще не вміє вимовляти всі звуки
Наприклад, якщо дитина говорить «ш» замість «с» («Шаша», а не «Саша»), то відкладіть
навчання до того моменту, поки вимова не стане правильною.
2. Не вивчайте букви, а вивчайте ЗВУКИ
Перш ніж показати дитині букву Л, треба навчити її чути звук [Л] у складах та словах.
Вимовляючи звук [Л] , говоріть саме «Л!», жодних «ел» чи «ле». Адже вимовляючи таким
чином, ви називаєте 2 звуки — «е» та «л». Це дезорієнтує дитину. Звук — це те, що ми чуємо.
Його можна протягнути, проспівати і т.ін. Буква — це те, що ми бачимо та пишемо.
3. Не навчайте читати по буквах, правильне читання — по складах
Як робити не треба: називаємо звуки «м», «а» — і лише тоді склад «ма». Ця навичка
неправильного читання дуже стійка — і дитину потім складно перевчити.
Як правильно? На початку навчання дитина може скільки завгодно протягувати першу букву
складу, поки не зрозуміє, якою буде наступна: «мммммммма». Головне — не зупинятися
після першої букви.
4. Не поєднуйте один приголосний відразу з усіма голосними
Часто ми бачимо малюнок: від букви, що позначає приголосний звук, іде кілька стрілок до
голосних, і потрібно читати: НА, НО, НУ і т.ін. У чому «підступність» такої методики? По-
перше, дитина не бачить самого складу, а має його «уявити», а по-друге, це значне
навантаження: зрозуміти принцип поєднання букв у склади та водночас «перемикати» увагу з
одного сполучення на інше.
5. Не читайте водночас відкриті та закриті склади
Даний пункт випливає з попереднього. Коли малюнків зі стрілками вже два: спочатку від
приголосного до голосного, а потім навпаки. Тобто дитина має зорієнтуватися, де читати НА,
НО, НУ, а де АН, ОН, УН. Насправді це непросто, дуже часто діти починають плутатися, а
далі втрачають інтерес до читання, адже процес виявляється для них надто складним.
6. Не вимагайте відразу прочитати збіг кількох приголосних
Дитині складно відразу читати такі склади, як СКА, КРО, МЛО і т.ін. Їм потрібна практика, і
ще раз практика. Дозвольте дитині прочитати першу букву окремо: «С!», а вже потім
приєднати до неї склад КА і т.ін. На це просто потрібен час. Дитина чує, як вимовляють слова
та склади дорослі, тому й сама навчиться цьому трохи згодом.
7. Не перескакуйте!
Деякі батьки вважають, що читати слова не так цікаво, тому переходять відразу до книжок.
Книги — це чудово, але якщо дитині складно прочитати слово МОЛОКО чи КОРОВА, то як
можна переходити до тексту? Починати треба зі слів та коротких речень, тоді дитина,
відчуваючи себе впевнено, зможе розвивати навички читання самостійно.
Щоб уникнути помилок у навчанні, зробити цей процес захопливим та цікавим, щоб ваша
дитина ідеально розібралася зі складами, правильно наголошувала слова, читала й розуміла
текст, вам до нас! Наші педагоги навчать від звуків, букв до складів, від складів до читання!
Поспішайте записатися!